måndag 5 maj 2008

Shiny CDs

Själva dagen idag har varit ganska seg.
Mitt liv känns allmänt ganska segt:
1. en hel del i skolan att göra innan Studenten
2. jag skall ganska snart sluta på mitt extrajobb, vilket känns både ledsamt och segt
3. det känns som om jag tror att jag är bättre än vad jag faktiskt är

Men nu på eftermiddagen har det verkligen smällt. Jag skulle ner till jobbet för att jaga reda på min chef och ha det ökända 'hej nu slutar jag men vi är väl vänner i alla fall?'-samtalet och lämna tillbaka min nycklar till kontoret. Men denne är inte så bra på tvåsidig kommunikation, vilket fick det resultat som jag under min tid som anställd hos denne har vant mig vid: ingen kontakt via sms/samtal/mail och ingen på kontoret vid den förfrågade tiden. Så jag kände mig allmänt vissen och förbisedd, som jag vanligen gör när jag handskas med denna person.
Därför kände jag att det var dags för mig att muntra upp mig lite så jag råkade ramla in på Press Stop där jag köpte upp alla mina kontanter och investerade i lite Shiny Magazines:
Två exemplar av NME
Senaste MixMag
Senaste Nylon


Väldigt trevligt måste jag säga, sitter här med mina Shiny Magazines och mår en smula bättre och känner mig lite nöjd. Dessutom sitter jag och drömmer om de två skivorna jag beställde hem från Dirty Records, där jag tittade in då jag ändå var ute och gjorde av med pengar på stan idag. Jag är kluven till om jag borde avslöja vilka skivor jag beställde eller inte, men det hela faller på att jag verkligen vill lägga upp en bild på ett av skivomslagen så, here we go:
Crystal Castles - Crystal Castles
Hexstatic - When robots go bad!





Jag sa ju att den var fin.

Inga kommentarer: