tisdag 6 maj 2008

Nattluft

Idag har varit ganska bra. Jag sitter och har minnen från en tid jag knappt kommer ihåg.
Med gräsdoften i luften när jag gick av spårvagnen på Vasaplatsen på väg hem.
Med en stor plastig mugg iste med Seaworld loggan på.
Med fönstret öppet och nattluften som flyktigt drivs in i rummet.

Nattluft har alltid varit något som håller mig helt förtrollad. Det är något speciellt med lukten och texturen av luften. Det är något speciellt med känslan av hur just nattluft möter ens hud. Jag kan inte förklara det med ord på ett bra sätt. Men jag måste säga att det är en Stor Skillnad mellan luft på dagen och Nattluft. Nattluft är som essensen av poesi, om jag skall vara lite cheesy.
Jag har helt enkelt en koppling till nattluft.
minnen & mening

Jag gick på Quest Jaga Reda På Chefen take 2 idag. Jag fick faktiskt ett sms när jag var i skolan med
kom ner!
och så fort jag såg hans sms jag skickade tillbaka
hur länge är du kvar?
Men tror du att jag fick något svar eller att han var på kontoret när jag stressade ner efter skolan? Nej
I alla fall jag träffade S. som har ett eget företag men sitter i samma kontor som oss. S har verkligen varit ett stöd när jag har jobbat med min chef och har stöttat mig. Jag berättade för S att jag skall sluta idag och han var helt cool med det. S kommer från Berlin men har bott i London i 7-8 år innan han flyttade till Göteborg och startade upp sitt företag här. Han var hur snäll som helst mot mig och sa "If you feel that it's just stressing you out and it's not getting you anywhere you are most defent. doing the right thing quiting" Han var sjukt soft med att jag skall sluta och sa att vi kommer fortsätta maila varandra hela tiden och att jag måste komma ner och bara chilla på kontoret lite då och då.
Så det känns skönt att allt är cool mellan mig och S. och att vi kommer chilla i framtiden också även om vi inte ses flera gånger i veckan.




Inga kommentarer: